søndag 4. april 2010

Informasjonskompetanse 1

Informasjonskompetanse kan delast i tre deler: Søke, vurdere og bruke.
Den oppveksande generasjon blir ofte beteikna som ”digital innfødde”, medan vi vaksne (lærarar) er ”digitale immigrantar”. Ein skulle tru at dei unge håpefulle hadde lært auka informasjonskompetanse på vegen. Slik er det dessverre ikkje! I ei dataverd kor kven som helst kan leggje inn kva som helst på nettet, blir informasjonskompetanse hjå barn og unge viktigare enn nokon gong. Tord Høivik, ved høgskulen i Oslo, peikar på viktigheita med å guide elevane i retning av gode læringsressursar som vi vaksne sjølv vel ut. Han set vidare fokus på fire punkt som kan føre til god informasjonskompetanse:

1)Ved å velge vevsteder av høy kvalitet når de søker på egen hånd
2)Ved å søke i kvalitetssikrede innganger til veven (emnekataloger, vevportaler)
3)Ved å bruke ressurser innenfor en kvalitetssikret læringsarena
4)Ved å bruke et skole- eller folkebibliotek – om nødvendig med personlig veiledning

Vi som lærarar må med andre ord gå vegen i lag med ungane. Vegen er lang og måten å gjere dette på blir gjennom aktiv bruk, lage gode emne/ oppgåver og ikkje minst etter kvart skape ein metakognisjon hjå ungane på vegen når det gjeld informasjonskompetanse.
----------------------------------------------------------------------------------------------
kjelder:
Høivik, T. (2008) Fire veier til kvalitet -Informasjonssøking og kvalitetssikring i en digital skole Dansk Biblioteksforskning årg. 4, nr. 1, 2008

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar